Парфе с йогурт и манго

Десертите, които се приготвят с желатин винаги са били предизвикателство за мен. Освен торта шарлота, която бях правила преди години и дори не помня как точно, други десерти с желатин не съм правила. Имах няколко неуспешни опита, след които загубих интерес и се отказах. Едно защото се ядосах, второ защото не съм голям фен на желираните парфе и мус десерти. Дори по заведения и когато сме излизали, не съм си поръчвала и опитвала такъв тип храна. Да, всички изглеждат красиво, но ако трябва да избирам между парче шоколадова торта и мус, няма да се замисля много. В крайна сметка желанието ми за нещо ново ме накара пак да опитам да направя желиран десерт. Заради шанса от пореден провал и възможността да не ми хареса, се спрях на нещо простичко и не толкова трудоемко.

Можете да си представите изненадата ми, когато видях, че опитът ми беше успешен. Което от друга страна ми дава идеи за много последващи опити, които ще видите в идните публикации 🙂

Ето и как направих първото си парфе.

Необходими продукти:

  • 1 кофичка цедено кисело мляко;
  • 1 кофичка кондензирано мляко;
  • 3 пакетчета желатин;
  • 1 ч.ч. пудра захар;
  • 1 консерва с подсладено манго;
  • 6-7 с.л. течна сметана;
  • 2-3 с.л. сладко по избор;

Начин на приготвяне:

  1. Приготвяме 2 от пакетчетата желатин, както е описано на опаковката и оставяме да набъбне.
  2. В купа с вилица разбиваме кондензираното мляко и цеденото кисело мляко заедно с 1/2 ч.ч. пудра захар.
  3. Прибавяме желатина и разбъркваме отново.
  4. Пълним купичките, които сме приготвили, на 3/4  и оставяме в хладилник за няколко часа.
  5. През това време приготвяме другото пакетче желатин.
  6. Разбиваме мангото на пюре и му добавяме останалата 1/2 ч.ч. пудра захар. Прибавяме им желатина и внимателно изсипваме по 2-3 с.л. от сместа върху стегналото парфе. Връщаме обратно в хладилника за няколко часа.
  7. Когато е готово, обръщаме внимателно в чиния и декорираме със сладко.

Да ви е сладко!

Leave a Reply

