Най – вкусният Орехов пай

Здравейте от далечна Америка!
Как сте, приятели? – Надявам се, че всичко е наред около вас … и че най – после е започнало да се затопля, а снеговалежите в страната са спряли напълно.
Все пак трябва да посрещнем Великден със зеленина, а не с бели покриви и дим от комуните 🙂

Както ви казах наскоро, моето предизвикателство започна. За тези, които се интересуват, всичко върви добре. За останалите – пак така 🙂

Знам, че последните седмици съвсем се загубих, но обещавам, че когато се върна ще наваксаме с хубави и интересни рецепти, снимки, различни места, преживявания и новини!
Всичко, което ми се случи досега, макар за малко време, е толкова много, че имам усещането, че съм на това ново и непознато място от месеци. Това, което ми направи силно впечатление и остави малко неприятно усещане съвсем в началото на пътуването ми, беше че като българи, не се славим с някакви привилегии по летищата, освен тези като допълнителни проверки и лоши погледи от околните…  Докато проверяващите тършуваха из багажа ми, си мислех дали ако бях българка с френско или каквото и да е друго гражданство, нещата щяха да стоят по същия начин?
За щастие, проверките преминаха бързо и без излишни сътресения. Когато пристигнах отвъд океана, очакванията ми бяха за студено, ветровито и снежно време. Все пак температурите последните две седмици преди да замина, бяха -25С … Но природата се оказа благосклонна към нас и ни изненада приятно с цели 13-15 градуса над температурата на замръзване! Имайки предвид, че това е най – топлото време за последните 6 месеца, тук си е направо ”лято”. Хората се разхождат по къси панталони и тениска, жените със сандали … аз ли? Ще попиташ и за мен, нали? Ами аз все още съм със зимното си яке, шал и ботуши. Доста интересна комбинация от модни предпочитания се образува по улиците на града.
О, но аз съвсем забравих да ви спомена за интересния полет, който имах! Беше “само” 26 часа … да, добре прочетохте 26 часа!!! Имайки предвид 24те часа, които не бях спала преди заминаването ми … помните ли онази красива торта, която ви показах на страницата на блога? Сега да не си помислите, че съм я приготвяла цяла нощ преди заминаването? Просто празненството продължи до късно и тортата беше изядена в ранните часове на деня. И да, рецептата за нея е на изчакване за публикация …
Разказах ви набързо защо липсата ме е хванала и къде ме е намерила, а сега няма да губя повече от времето ви и ще ви представя невероятния десерт, който приготвих наскоро и който със сигурност ще повтора!
Ако обичате орехи и пай, това е вашия десерт! За приготвянето му може да се наложи да отделите малко повече време, но, повярвайте ми, заслужава си!
Орехов пай с кори за баница
Необходими продукти:
  • Няколко кори за баница;
  • 80 гр разтопено и охладено масло за намазване преди печене;
  • 125 гр за плънката;
  • 150 гр кафява захар;
  • 180 гр смлени на ситно орехи;
  • 20 гр смлени бадеми;
  • 4 яйца;
  • щипка сол;
  • 1/2 ч.л. канела;
  • 25 мл Бейлис (рецептата е с ром, но аз нямах);
  • 50 гр брашно;
  • пудра захар за поръсване;
  • филирани бадеми;
Начин на приготвяне:
Добре е да започнете приготвянето от предходния ден, защото това е сладкиш, който изисква малко предварителна подготовка и е добре да приготвите сместа за плънката от рано.
Това става като смесим в купа мекото масло и захарта, бадемите и орехите и разбием на пухкав крем.
След това едно по едно и с непрекъснато разбиване им добавим яйцата.
Идва ред на алкохолната съставка, а след нея и подправките.
Накрая изсипваме брашното и бъркаме с дървена лъжица до пълното му поемане от сместа.

Така готовата смес се поставя в купа и се покрива с прозрачно фолио. прибираме в хладилник и оставяме да престои за нощ*

*Има вариант да прескочите дългото чакане като добавите 1/2 ч.л. бакпулвер към сместа и да я оставите в хладилник само за 1-2 часа.
Изберете си форма с падащи стени и я намажете с масло.
Започнете да редите една по една корите за баница като след всяка намазвате с масло.
Корите трябва да са подредени така, че дъното и стените на формата да са покрити  и да има достатъчно от тях, за да покрият сместа, която ще изсипем вътре.
По рецепта корите са 5, но аз използвах 7-8.
Когато редите корите, след всяка намазвайте с разтопеното масло.
Когато сте готови с основата, изсипете сместа с орехи и бадеми и загладете добре.
Отгоре захлупете с краищата на корите.
Намажете отгоре с масло и печете в предварително загрята фурна на 170С за около 45мин.
10мин преди да го извадите от фурната, объркайте малко масло с бадемите за поръсване и ги разпределете върху капачето от кори.  Оставете ги, докато добият златист загар.
Изчакайте десерта да изстине и сервирайте 🙂
Да ви е сладко!
Източникът този път: Cooks and Bakes 🙂
10 thoughts on “Най – вкусният Орехов пай

  1. А източникът на Дани мисля, че беше Йоана. 😉 Прекрасен е, Ели, истинска фантазия са снимките ти! И аз съм запазила рецептата за проба, само да стигна до нея. 🙂
    Прегръдки и очаквам скоро да ни разкажеш! Стискам ти много силно палци! 🙂

    Like

  2. Великолепен е този орехов пай! Ще чакам и аз разкази:))) Засега ти пожелавам прекрасни емоции, моменти, и все красиви неща! Поздрави!

    Like

  3. Ели,пожелавам незабравими мигове от настоящото пътуване,хубаво време и положителни емоции!Паят е великолепен!

    Like

  4. Точно така, Гери, първоизточникът е Йоана 🙂
    Благодаря за милите думи! Скоро се надявам да се завърна и да разказвам подробно!
    Усмивки ти пращам 🙂

    Like

  5. Благодаря ти, Кате 🙂 Скоро ще разказвам подробно… за съжаление времето ми не лети, а препуска тук… 🙂
    Поздрави!

    Like

  6. Благодаря ти, Бети 🙂 Радвам се, че ти е харесал паят!
    Вече съм на наша земя, така че запретвам ръкави 🙂
    Поздрави!

    Like

  7. Ели, здравей! Попаднах на блога ти случайно, но много се зарадвах особено като видях, че си направила и прекрасния орехов сладкиш 😉 Да, рецептата е на Йоана, много добре се получи, като аз добавих бадемите за украса. Според мен с тях се получава прекрасно, става още по-хрупкав.
    Поздрави и весели и светли празници!

    Like

  8. Здравей, Дани! Радвам се, че си попаднала тук 🙂 Сладкишът ми стана фаворит определено!
    Усмивки и весели празници 🙂

    Like

Leave a Reply

