Коледни Кокосови Рошковци

Не знам за вас, но на мен ми е много Коледно! И въпреки, че все още дори не сме влязли в Декември, едва се сдържам да не започна да обикалям магазините в търсене на подаръци за близки и приятели!
Засега ежеднвено меня мнението си с какво искам да ги зарадвам. Дали ще е нещо красиво и ненужно, знаете, като за спомен, дали ще е нещо необходимо, от което имат нужда или пък нещо вкусно, което ще приготвя, за да могат да го споделят със семействата си …. Това винаги е била голямата дилема! Има толкова много неща, които искам да направя, че чак не знам дали ще се вместя в един месец …
Пък да не говорим за списъка ми с коледни сладки, торти, щолен, кексове и куп други сладки изкушения в пълен контраст за след Коледните пости.
Защото въпреки всичко, колкото и тривиално да звучи, не са важни подаръците, а споделените моменти с хората, които обичаме. На всички им е празнично и весело. А ако тази година имаме и сняг по празниците, идилията ще е пълна!
Времето наистина не ми достига! Щях да бъда много доволна, ако денят беше поне 18 часа, за да свърша всичко запланувано.
Но да се върна в реалността, в наши дни. И все още в Ноември! През последните две седмици не съм споделяла много впечатления, но то е заради горепосочените фактори …
Най – силно ми грабна и без това разпокъсаното внимание /като изключим работното време/ факта, че е много ярко изразено чувството на непукизъм, сред някои от заобикалящите ме хора.
Изпадналите във възторг допреди няколко месеца хора, с очи пълни с желание, сега гледат без всякакъв плам, безжизнено и някакси, по задължение.
Винаги съм го знаела, но никога не съм искала да го приема за вярно. ”Всяко чудо за 3 дни.”
Неуспорим факт.
Колко жалко!
Как мотивацията и желанието в хората рязко намалява в момента, в който получат това, което са мислели, че искат толкова силно?
Все пак не е важно спечелването на ”наградата”, а непрестанното й отстояване след това, доказването, че точно ти си Човекът, трябвало да бъде тук и сега. Ако разбирате за какво говоря …. Сигурна съм, че много от вас са се сблъсквали с демотивирани по един или друг начин, хора.
Някакси ми става тъжно за тях …
Няма да говоря повече за тях, защото дори самите те не се замислят над такива неща.
Затова ще ви представя новото попълнение в кулинарната ми история.
Мога да ви дам малко информация за Кокоса, за любознателните. /Да, признавам си, аз също не се бях интересувала допреди няколко дни/. Няма да забравя първия път, когато видях истински кокосов орех. Дядо ми беше купил, за да ме изненада. По онова време си беше нещо непознато, интересно и екзотично. Аз, разбира се, не знаех как се консумира, да не говорим как да стигна до вътрешността му. Добре, че беше дядо, за да ми покаже. Години по – късно видях истинска палма, с истински кокосови орехи на нея.
Моментът го има запечатан набързо, а на снимката имам една от най – налудничавите и идиотски усмивки, която може да си представите!
Интересното за Кокосовата палма е, че в зависимост от вида си, достигат до 30 метра височина и дават до 150 броя плод на година. Чували сте за кокосово мляко и кокосово масло. Преди време ви бях показала вкусен Карамелен флан с кокосови стърготини. Кокосовите продукти имат множество полезни свойства. Подобряват метаболизма, абсорбирането на калий, магнезий, калций, съдържат много антиоксиданти и т.н. Още нещо любопитно, на което попаднах, беше че кокосовата мазнина е една от най – стабилната и издръжлива при висока температура.
Родено по погрешка, трябваше да бъде кекс, но заприлича на курабийка, но не бяха и курабийки, та накрая станали Кокосови Рошковци!
Мисля, че това име най – добре пасва на днешното ми бързо и вкусно предложение. Преценете сами …
Необходими продукти за 15 броя Кокосови Рошковци:
  • 225 гр. брашно;
  • 1 и 1/2 ч.л, бакпулвер;
  • 125 гр. масло;
  • 100 гр. кокосови стърготини;
  • 3 яйца;
  • 2/3 ч.ч. прясно мляко;
  • 120 гр. кафява захар;
  • 2 ванилии;

Начин на приготвяне: 
Смесваме брашното, бакпулвера, ванилията и мекото масло и разбъркване, докато стане на трохи.
Добавяме им яйцата, млякото и накрая захарта. Разбиваме добре.
Добавяме и кокосовите стърготини.
Когато всичко се е хомогенизирало, включваме фурната на 165С да загрее.
Намазваме с масло/олио формички за кексчета и ги пълним с кокосовата смес.
Печем за около 30тина мин до суха клечка!
Наблюдавайте да не изгорят!
Когато са готови и поизстинали, поръсете с пудра захар!


Да ви е сладко!

4 thoughts on “Коледни Кокосови Рошковци

Leave a Reply

