Седмица Трета: Орео Торта с кокос

От последните няколко седмици се откроява една тенденция, а именно да готвя от любимите си сладки десерти само в почивните дни.

И ето, че този уикенд ще ви изненадам със страхотна импровизация … 🙂
Колкото и да ми се иска да си разкажа изживяванията, перипетиите и всички емоции, през които минах през изминалата седмица, няма да е сега! Ще си споделя само радостта от безумно – вкусната торта, която спретнах набързо и другата ми радост, че идва есента и нейните пориви стават все по – осезаеми.
Дали с прохладното утро и горещото ароматно кафе, дали с мъглата, обхванала града или с по – дебелите дрехи, които се налага да обличаме… всичко това в комбинация със страхотните хора, с които съм заобиколена и които вървят рамо до рамо с мен в новия етап от живота ми, прави настъпването на есента още по – прекрасно!
Стига съм ви занимавала с ненужна информация.
Защото има само едно нещо, което трябва да знаете, докато четете това 🙂
Какво е то ли…
… че тортата, която съм направила е вълшебно изживяване за сетивата! И че всички необходими продукти може да намерите във кварталния ви магазин. Приготвянето няма да ви отнеме повече от час и ще останете очаровани от сладката магия, която ще ви завладее само след първата хапка!
Наред с всички тези ”предимства”, с едното парче, което изядох днес, си набавих тройната доза захар, която ме държеше енергична през целия ден 🙂 А в следващите дни, за разлика от много от вас, които ще пътуват, почиват или просто ще правят компания на дивана цели три дни … аз ще трябва да свърша едно сериозно ”количество” задачки – закачки.
Не си мислете, че ще въртя прахосмукачката, пералнята и останалите домашни електроуреди едновременно … или изобщо, че ще стигнат до контакта 🙂 Следващата седмица е важна за мен, така че докато си хапвате от вкусната торта и отпивате от горчивото кафе, сетете се за мен и ми пожелайте успех!
Необходими продукти за Орео Торта:
/диаметир 20см/
За блата:
  • 1 голям пакет Орео бисквитки;
  • 10 броя бишкоти;
  • 90 гр меко масло;
  • 2 ванилии;
  • 6 с.л. кокосови стърготини;
  • 2 с.л. ром;
  • 1 с.л. неподсладено какао;
За основата:
  • 250 гр. маскарпоне;
  • 75 гр. сладкарска сметана;
  • 2 с.л. чиа семена;
  • 5-6 с.л. кокосови стърготини;
  • 7-8 с.л. пудра захар;
  • 1 ванилия;
  • 200 гр. бял шоколад;
  • 3 с.л. меко масло;
Начин на приготвяне:
За да приготвите блата ще ви е нужен само чопър.
Смилате на едри трохи бисквитките и бишкотите. Слагате ги в купа и към тях прибавяте останалите съставки. Сместа трябва да е с консистенция на мокър пясък.
Изсипвате я във формата, която ще използвате (ако имате такава с падащи стени, най – добре) и притискате с ръце, за да оформите блата.
Прибирате в хладилник, докато приготвите и основата.
За нея ще ви е нужно да разтопите на водна баня шоколада с маслото и да го оставите да изстине.
Разбивате до твърди върхове сметаната и към нея прибавяте маскарпонето и пудрата захар. Разбърквате до хомогенизиране и прибавяте чиа семената, ванилията и кокосовите стърготини. Разбиваме отново.
След като шоколадът е напълно изстинал, прибавяме и него, но вече бъркането ще е само с шпатула!
Разпределяме крема върху блата, заравняваме и прибираме отново в хладилник за няколко часа.
Украсяваме по избор 🙂
Да ви е сладко и до следващия път!
3 thoughts on “Седмица Трета: Орео Торта с кокос

Leave a Reply

